Program


08:30   Registrering  og servering
09:00   Åpning 
           
Kjersti Steinskog, Oslo Rotary Klubb
09:10   “Raushetens tid, med relasjoner preget av åpenhet”
            Fokus på sentrale verdier, som fremmer et tryggere samfunn og styrker lønnsomheten.
            Kathrine Aspaas, Forfatter, kommentator og journalist
09:35   “Vi er i hvert fall ikke korrupte”
            Hva er korrupsjon? Hvorfor er korrupsjon et problem? Og hvorfor er det så vanskelig å innføre
            effektive tiltak mot korrupsjon ?
            Tina Søreide, PhD UiB og Chr. Michelsens institutt
10:00   “Opprydning etter korrupsjon – en bedriftscase”
            “Konsernsjef Erik Osmundsen i Norsk Gjenvinning brukte 100 millioner kroner
            på moralske opprydningstiltak i selskapet” (DN 11.04.14)
            Erik Osmundsen, konsernsjef i Norsk Gjenvinning
10:20   “Holdbare sjefer”
            Verdiforankret ledelse som fremmer en sterk bedriftskultur og forebygger korrupsjon
            Harald V Nikolaisen, Adm. Dir. Statsbygg
10:40   PAUSE – Kaffe og frukt, fingermat
11:10   “Vinn eller forsvinn - vanlige folk, ekstraordinære resultater”
            Hvordan gjennomføre store og komplekse endringsprogram, og styrke bedriftskulturen.
            Arne Norheim, Adm. Dir. IBM Norge
11:30   “JEG er Charlie - pressens kompromissløse forsvar av ytringsfriheten!”
 
           Er VG sitt samfunnsansvar bevisst?
            På hvilke områder kan arbeidslivet la seg inspirere av slike holdninger og verdier?
            Torry Pedersen, Adm. Dir og ansvarlig red. Mediehuset VG

12:00   “Kafebord”, diskusjon og panel 
            Spørsmål stilles til innlederne.
            Konrad Magnus, Oslo Rotary Klubb
12:40   “Kan vi stole på at bankene vil vårt beste?”
            De store bankene i det norske markedet skårer svært lavt på Norsk Kundebarometer.
            Handelsbanken skårer høyt. Hvordan bruker de verdier til å skape kundetilfredshet i særklasse?
            Lars N. Sæthre, kommunikasjonsdirektør Handelsbanken
13:00   “På verdi-sporet - Verdier i bruk for å bygge suksess”
            Hvorfor Flytoget er kåret til kundenes favoritt tre år på rad i Norsk Kundebarometer.
            Linda Bernander Silseth, Adm. Dir. Flytoget
13:30   Utdeling av prisen “På Rett Spor!”
            Oslo Rotary Klubb
13:45   Avslutning og “mingling”